Niko, SLV en Duravit vallen in de prijzen bij de Techlink Data Quality Awards 2023

Voor het eerst sinds de fusie met de F.E.E. (Federatie van Elektriciteit en Elektronica) in 2022 werden de Data Quality Awards uitgereikt onder de vlag van Techlink tijdens het gala van de Techlink Awards Night.

Zaventem, 26 maart 2023 – Op vrijdag 24 maart 2023 werden tijdens de Techlink Awards Night in Genk, Thor Central, voor het eerst onder de verenigde Techlink-vlag drie fabrikanten uit het multifunctionele installatie-ecosysteem een Data Quality Award uitgereikt. Deze bedrijven onderscheiden zich door de hoge kwaliteit van hun productgegevens en hebben hierin fors geïnvesteerd.

"Tegenwoordig is de elektronische informatie-uitwisseling niet meer weg te denken in onze installatiebranche. Ook de behoefte aan hoogwaardige product- en marktgegevens wordt steeds belangrijker om aan de behoeften van installateurs te voldoen. Daarom bekroont Techlink ook dit jaar de fabrikanten met de hoogste kwaliteit productgegevens. Techlink heeft de fabrikanten in onze sector onderverdeeld in 3 categorieën, namelijk Verlichting, Elektrotechniek en HVAC-Sanitair. Met deze Awards willen we die fabrikanten in de kijker zetten die veel geïnvesteerd hebben in hun productdata.” - Eric Piers, CEO van Techlink

De winnaars van de Techlink Data Quality Awards zijn: ​

Cat.1 – Techlink Data Quality Award "electrotechniek"

Niko is een Belgisch familiebedrijf, gevestigd in Sint-Niklaas, met vestigingen in 10 Europese landen en zo'n 750 medewerkers. Het bedrijf biedt elektrische en elektronische oplossingen die de kwaliteit van residentiële en commerciële gebouwen verbeteren. Deze zorgen ervoor dat woningen en kantoorgebouwen minder energie verbruiken, een beter lichtcomfort en meer veiligheid hebben en dat alle toepassingen vanop afstand vlot samenwerken.

Kristof Boonen (Sales Director van Niko), Cedric Vansteenkiste (Fields Sales Manager Professional bij Niko) & Rob Embrechts (Sales Director Professional bij Niko)

Cat.2 – Techlink Data Quality Award “Verlichting”

SLV is een internationale groep van Duitse oorsprong en een belangrijke speler in de wereld van de hedendaagse verlichting. De Belgische dochteronderneming SLV Belgium ontwerpt, produceert en verkoopt hedendaagse binnen- en buitenverlichting voor privéwoningen en professionele gebouwen (kantoren, hotels, showrooms, winkels, enz.). Internationaal erkend voor de omvang en de prijs-kwaliteitverhouding van zijn aanbod, evenals voor de efficiëntie van zijn logistiek, is de groep aanwezig in ongeveer 38 landen wereldwijd.

Pierre Debatty (Managing Director van SLV Belgium)

Cat.3 – Techlink Data Quality Award "HVAC & Sanitair"

Opgericht in 1817 in Hornberg in het hart van het Zwarte Woud, Duitsland, is Duravit vandaag een internationale fabrikant en marktleider op het gebied van design badkamers. Het bedrijf is aanwezig in meer dan 130 landen wereldwijd en wordt gekenmerkt door innovatief design, comforttechnologie en hoge kwaliteit. In samenwerking met internationaal gerenommeerde designers worden unieke badkamers ontworpen die het welzijn van hun gebruikers op lange termijn verbeteren.

Jan Rymen (Algemeen directeur van Duravit BeLux)

Techlink hoopt met deze Data Quality Awards ook andere fabrikanten te overtuigen van het belang van kwaliteitsvolle data. Data is de toekomst en met de snelle digitalisering wint het belang van data meer en meer. Wij zijn reeds benieuwd naar de winnaars van volgend jaar!

Over Techlink

Techlink is de Belgische beroepsfederatie van fabrikanten, distributeurs, installateurs en bedrijven die actief zijn op het gebied van technisch onderhoud en energiebeheer binnen het Ecosysteem van de multifunctionele installaties: van elektrotechniek, verlichting, beveiliging, laadinfrastructuur voor elektrische wagens, over huishoudelijke apparaten tot verwarming, ventilatie, koeling, sanitaire installaties, energiebeheer en natuurlijk ook hernieuwbare energiesystemen en energieopslag. ​

Techlink verdedigt de belangen van meer dan 3.150 leden en vertaalt het beleid op Europees, nationaal en lokaal niveau in praktische guidelines voor alle spelers in het Ecosysteem.

Als federatie is Techlink een van de belangrijkste stemmen in het maatschappelijke debat over de energietransitie in België: van fossiele energiebronnen naar hybride en hernieuwbare toepassingen, energiebeheer, energieopslag en betaalbaar comfort.

Sofie Lapière

PR verantwoordelijke, Techlink